Schweiz, Zürich och Banhofstrasse

Börjat blogga igen! Woooohoo! Fick skäll av Lovisa Ericsson här om veckan att ajg inte bloggade längre, hhihi.
Jäjä, hänt rätt mkt sen senast. Var på Kent-konsert, men det var ju den 28 feb, så det är ett tag sen, men fan vad roligt det var! Jag och bubblis drack och härjade som fasen, sjöng och hade sviinkul! Ringde alla vi kände som vi vet gillar kent minsta lilla, retades. Sååå kul!

Nu inne på April! My month. Tänka sig, för exakt 20 år sedan gick min mamma och bar mig i magen, höggravid. SICK! Vilken sjuuuuk tanke! :/ Jag bara låg där inne..
Den 9 april är datumet jag ploppade ut, vilket betyder att jag fyller 20 nästa vecka! På onsdagen! Stort, frågetecken?

I fredags bar det iväg till Nyköping. Skulle åka och hälsa på Stefan Hörbing, Robins kompis, i ett par dagar i Schweiz. Valde att åka upp natten innan och sova på hotell för att underlätta resan på lördagen. Flyget gick 06.40, vilket hade betytt att vi annars skulle fått gå upp kl 4 på morgonen och åka iväg. Inte så skoj, man vill ju orka med att andas när man väl kommer fram sedan.. Well well, kl 9 på morgonen var vi framme. Strålande sol och varmt och skönt! Åkte in till Zürich (53 min med snabbtåget) och gick på världens dyraste gata - BANHOFSTRASSE!!! Dior, LV, Chanel, Cartier, Rolex, Brietling och allt hittade man där. Rikt land - rik stad = RIKT FOLK! Såg en hel deeeeeeel feeeeeeta bilar!!! 3 Ferrari, 2 Aston Martin och lamborghini cab och fan och hans moster. Porse hade typ var 10:e person så det var typ som volvo och Saab här hemma. Mkt sjukt!

 

 

KOm upp på gatan iaf, gick och tittae i butiker och skyltfönster. Klockor för flera miljoner, smycken för flera hundra tusen och till och med pennor för 40 tusen kr. Stort frågetecken?
Där använde man mina Chanelörhängen som tops och min Gucciväska som näsduk.

Satte oss på en uteservering och drack öl (i strålande solsken ca 25 g i solen) och tittade på dessa kungliga plåtbitar som är så sjukt vackra, tog en båttur på 1,5 timme och drack mer öl i solen, tittade ut över alperna med snö på topparna och hade allmänt aasmysigt, vill uppleva den dagen igen! Nostalgi!

     
   

På kvällen slocknade vi alla 3 i soffan, helt färdiga av öl och resande.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Söndagen upp igen och dricka mer öl vid floden Rehn, 1320 km lång. Såhär såg det ut:

    

image160

------------------------------------------------

In tll stan efter Rehn, och käkade pizza och satte oss på en bar ute i solen och drack drinkar och allt möjligt gott. Musik och glatt folk, smålullig så man känner sig sådär glad - kan det bli bättre??

 

PÅ måndagen åkte jag och Boooh tillbaka till Zürich och shoppade när Hörbing jobbade, så söp vi oss fulla innan vi skulle åka tillbaka till Basel där han bor, för att det är så tråkigt på tåg, så det vart vår lösning till att ha lite roligare på tåget och visst fan hade vi det, men roligast hade vi nog innan vi hoppa på tåget, då började både asgarva åt en liten vanlig fågel, dom hoppar ju fram, och vi bara garva mer och mer och mer, för att den såg ut som en liten minikänguru. Otroligt roligt!

image162

ÄLskar dig mer än nått annat hjärtat. Du är inte bara min pojkvän och sambo. Du är helt klart som en bästa vän, som man har svinkul ihop med! En del av mitt hjärta tillhör dig, min älskade.

image161

♥ Skriv kommentar ♥
Postat av: Sara

i want to go too. to the land of love , ser det ut som iaf hihii... :) snart ses vi!

2008-04-03 @ 18:33:31
URL: http://saaraans.blogg.se
Postat av: Lovisa <3

Bra Caroline! Det här har jag saknat :) Puss!

2008-04-03 @ 18:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0